Дергачівський НВК № 1 керується у своїй діяльності документами міжнародного, державного та регіональ­ного рівнів.


Звіт


директора Дергачівського НВК№1

Леунової Вікторії Володимирівни

перед педагогічним колективом,

батьківською громадськістю та радою НВК про виконану роботу за 2020\2021 н.р.

Аналіз роботи


за 2020 - 2021 навчальний рік

та перспективи модернізації освітньо-виховної роботи

на 2020-2021 н.р.

Дергачівський НВК № 1 керується у своїй діяльності документами міжнародного, державного та регіональ­ного рівнів.

Базовими документами міжнародного рівня є:

Конвенція про права дитини (ратифікована в Україні 1991 року);

Підсумковий документ «Світ, сприятливий для дітей» спе­ціальної сесії в інтересах дітей Генеральної Асамблеї ООН (2002 р.).

На загальнодержавному рівні навчально-виховний процес регулюється:

Конституцією України (1996), Законами України (із змінами і доповненнями):

- Про освіту (2017)

- Про повну загальну середню освіту (2020),

- Про дошкільну освіту (2017)

- Про позашкільну освіту (2018),

- Про охорону дитинства зі змінами (2020),

- Про інноваційну діяльність (2000),

- Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю (2001),

- Про молодіжні і дитячі громадські організації (1998);

При організації навчально-виховного процесу реалізуються Концепції національно-патріотичного виховання (2015), Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, Основними орієнтирами виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (2007).

Також НВК керується власним Статутом та іншими нормативними документами, що не суперечать законодавству України.

У 2020-2021 навчальному році педагогічний колектив вирішував низку питань науково-методичної теми «Розвиток професійної компетентності педагога у контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи».

Складовими частинами цієї теми є:

В управлінні:

- управління інноваційними процесами в навчанні і вихованні;

- моніторинг та експертиза як складова управлінської діяльності;

- створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів та дошкільнят.

У навчанні:

- реалізація завдань нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нової редакції Базового компонента дошкільної освіти;

- підвищення результативності навчання;

- поетапне забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти;

- педагогічна підтримка обдарованих дітей.

У вихованні:

- різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і
здібностей, формування інтересів і потреб особистості згідно Основних орієнтирів виховання учнів 1-11кл., Концепції національно-патріотичного виховання та інших нормативних документів.

- особистісно орієнтований підхід та педагогічна підтримка у організації освітнього процесу.

Психолого-педагогічні завдання:

- створення сприятливого психолого-педагогічного мікроклімату у педагогічному колективі;

- розв”язання проблеми адаптації першокласників в умовах нового освітнього середовища;

- психологічна адаптація новоприбулих дітей.

- соціальна адаптація тривожних дітей та дітей із груп ризику.

- впровадження інклюзивної освіти

У 2018-2019 навчальному році діяльність закладу була спрямована на здійснення державної політики в галузі освіти:

1. Розвиток компетентностей дітей згідно концепції Нової української школи.

2. Створення належних умов для навчання і виховання учнів та дошкільнят.

3. Удосконалення та інтеграція змісту навчально-виховного процесу.

4. Впровадження здоров’язберігаючих технологій дітей.

5. Охоплення дошкільною освітою дітей 5-річного віку

6. Інтеграція інклюзивної освіти з метою формування у дітей соціальної

компетентності.

8. Розвиток дитини шляхом особистісно орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу.

9. Підвищення ефективності уроку шляхом впровадження інноваційних технологій.

10. Впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у навчально-виховний процес.

Робота над основною проблемою позитивно вплинула на основні показники.

У минулому 2018-2019 навчальному році відповідно до мережі закладу, яка була сформована з урахуванням запиту та бажання батьків, кількості дітей та їх вікових особливостей, в дошкільному підрозділі НВК працювало 6 груп, з них:

- 1 група раннього віку,

- 4 дошкільні групи, серед яких – 2 групи компенсуючого типу ( для дітей з вадами мови),

- 1 група короткотривалого перебування (4 години),

- 4 початкові класи:

- 1 перший клас,

- 1 другий клас,

- 1 третій клас,

- 1 четвертий клас.

Всього заклад відвідувало 242 дітей, з них:

- дітей раннього віку – 25,

- дошкільного віку - 103,

- молодшого шкільного віку на початок року – 112,

на кінець року – 112.

У першому класі навчалось 27 учні.

Освіта. Якісний склад.

Науково-теоретична методична робота з педагогічними кадрами була спрямована на забезпечення безперервного навчання вихователів та вчителів, підвищення їхньої кваліфікації та педагогічної майстерності, що в кінцевому результаті відбивається на якості навчання в НВК.

Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація дошкільних працівників та вчителів, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих педагогів у практику навчання та виховання дітей.

На кінець 2018\2019 н.р. у Дергачівському НВК № 1 працює 23 педагогічних працівники. З них:

ОСВІТА

- з вищою освітою – 20 педпрацівників, що складає 87 % від загальної кількості педпрацівників;

- із незакінченою вищою - 1 педпрацівники – 4 %

- з середньою спеціальною – 2 педпрацівники, що складає 8 % від загальної кількості педпрацівників.

ЯКІСНИЙ СКЛАД

на початок 2018-2019 - н.р.:

§ “спеціаліст вищої категорії” – 11 чол. – 48%

§ “спеціаліст І категорії” – 1 чол. – 4 %

§ “спеціаліст ІІ категорії” – 4 чол. – 18 %;

§ “спеціаліст” – 7 чол. – 30 %

на кінець 2018-2019 н. року (за результатами атестації та враховуючи плинність кадрів):

§ “спеціаліст вищої категорії” – 11 чол. – 48%

§ “спеціаліст І категорії” – 1 чол. – 4 %

§ спеціаліст ІІ категорії” – 5 чол. – 22 %;

§ “спеціаліст” – 6 чол. – 26%

Динаміка якісного складу педагогічних працівників НВК за 5 років свідчить про позитивні зміни:

Серед педагогів НВК мають звання:

· Старший вчитель – 2;

· Вихователь методист – 3;

· Вчитель-методист – 4;

· Відмінник освіти України – 1.

АТЕСТАЦІЯ.

У 2018-2019 н. році було атестовано 4 педпрацівники .

З них:

- на відповідність раніше присвоєним категоріям – 2 чол.;

- на присвоєння педагогічного звання – 2 чол.;

- на присвоєння категорії – 2 чол.

КУРСОВА ПІДГОТОВКА.

Протягом 2018/2019 н.р. підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснювалося відповідно до вимог Закону України «Про освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників та заявки закладу. У І семестрі 2017/2018 н.р. пройшли курсову підготовку при КВНЗ «ХАНО» 3 педагогічних працівника. В ІІ семестрі - 2 педагогічних працівника. Прослухали спецкурси - 5 педагогічних працівників.

В наступному навчальному році планується атестувати 2 педагогічних працівників.

ПЛИННІСТЬ КАДРІВ.

У 2018 – 2019 н.р. було прийнято на посаду практичного психолога Павлікову В.Е. на час відсутності основного працівника.

Показники успішності учнів .

В минулому навчальному році:

- до наступного класу переведено 107 учнів,

- з них нагороджені похвальним листом за відмінні успіхи у навчанні – 12 учнів,

На високому рівні навчалися 12 учнів із 73, знання яких оцінювались, що складає 16% школярів, на достатньому – 87 учнів – 73%, на середньому 8 учнів – 11 %, на початковому рівні не навчався жоден учень. Порівнюючи якість навчальних досягнень учнів за останні 5 років спостерігаємо стабільні результати.

З метою перевірки якості набуття знань, вмінь, навичок і компетенцій учнів, повноти виконання навчальних програм в нашому навчальному закладі щорічно вивчається стан викладання навчальних предметів, перевіряються навички читання учнів 1-4 класів, проводяться річні контрольні роботи за текстами адміністрації та державна підсумкова атестація учнів 4 класу.

Вищі показники якості знань мають учні 4 класу ( вчитель Смитана Н.А.).

В травні була проведена перевірка сформованості навичок читання учнів початкової школи.

Результати перевірки свідчать, що серед 85 опитаних учнів 1-4 класів 73 % дотримуються всіх складових навичок читання, мають високий ступень їх виявлення. 24 % сформовані навички читання на достатньому рівні, 3 % не вміють переказувати прочитане самостійно, навички читання сформовано на середньому рівні.

Методичному об'єднанню вчителів 1-4 класів (керівник Смитана Н.А.) необхідно приділити увагу впровадженню різноманітних технологій читання направлених на вироблення в учнів швидкого, виразного та свідомого читання, а адміністрації взяти під контроль формування навичок читання відповідно сучасним вимогам.

Підсумки контрольних робіт з англійської мови в 2 - 4-х класах свідчать про якісну підготовку та високий рівень викладання вчителями англійської мови Кальницькою Л.М. та Петімко К.А. Учителі англійської мови працюють над застосуванням ігрового методу для активізації пізнавальної активності учнів при вивченні іноземної мови, впроваджують компетентнісний підхід у вихованні свідомого прагнення до вивчення англійської мови. Згідно графіка проведено тематичні атестації, перевірка

діалогічного та монологічного мовлення учнів, перевірено читання вголос, проведено аудіювання.

Але проведений аналіз контрольних робіт свідчить, що вчителями приділяється недостатньо уваги закріпленню вивченого матеріалу, окремих тем, які викликають труднощі в учнів, а більшість помилок є типовими. Тому вчителям математики, української мови, іноземної мови, необхідно спланувати роботу спрямовану на усунення цих недоліків.

У минулому навчальному році учні 3 та 4 класів брали участь у Всеукраїнському конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика де отримали 6 місце на районному етапі.

Учні НВК – активні учасники Всеукраїнських інтерактивних конкурсів та інтелектуальних онлайн-олімпіад. Більше 87% учасників мають добрі та відмінні результати у даних конкурсах.

Підсумки освітньої роботи з дітьми у дошкільному підрозділі

Освітній процес дошкільного підрозділу НВК у 2018 – 2019 н.р. ґрунтувався на впровадженні сучасних ефективних технологій, створенні сприятливих психологічних умов та співпраці всіх учасників педагогічного процесу. Протягом року вихователі дошкільного підрозділу працювали за Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років « Дитина», а вихователі старших груп за Програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Також в роботі з дітьми керувалися нормативними документами Міністерства освіти і науки України. Результати роботи аналізувалися на педагогічних радах , зокрема розглядалися такі питання :

-Робота педагогічного колективу по реалізації загальної проблеми

-Вплив інноваційного освітнього розвивального середовища в умовах упровадження Концепції «Нова українська школа»»

-Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти у формуванні життєвих компетенцій дошкільнят та молодших школярів в освітньому просторі Нової української школи

-Переведення та випуск вихованців НВК

Молодим спеціалістам надавалася постійна методична допомога .

У НВК працювало шість груп :

- група раннього віку «Горішок»

- молодша група «Ромашка»

- середня логопедична група «Гномик»

- старша логопедична група «Малятко»

- старша група «Дзвіночок»

- група короткотривалого перебування «Дюймовочка».

Так, вихователі групи раннього віку «Горішок» Манченко Наталія Дмитрівна та Маслій Наталія Володимирівна в 2018/2019 навчальному році працювали за Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». У групі створено розвивальне середовище,максимально наближене до сімейного, психологічний комфорт. Вихователі групи подбали про те, щоб в групі була достатня кількість іграшок, дидактичних посібників, методичної та художньої літератури, обладнання для розвитку у малят художніх здібностей. Також малюки групи раннього віку «Горішок» повністю забезпечені іграшками, які відповідають віку та вимогам до іграшок.

Вихователь Манченко Наталія Дмитрівна має вищу освіту, педагогічний стаж 12років. Вихователь активний, творчий, користується повагою серед дітей та батьків, продовжує працювати над проблемою «Екологічне виховання дітей». В лютому 2019 року на засіданні методичного об’єднання вихователів виступила з цікавою, змістовною доповіддю «Особливості розвитку психічних процесів у дітей раннього віку», а в квітні 2019 року провела відкрите комбіноване заняття «Курочка знесла яєчко», яке пройшло на достатньому методичному рівні. Постійно відвідувала районний семінар «Виховання екологічної компетентності дошкільника на засадах сталого розвитку».

Вихователь Маслій Наталія Володимирівна має вищу освіту, стаж педагогічної роботи 9 років. Наталія Володимирівна творчий, відповідальний педагог. Продовжує працювати над проблемою «Збереження фізичного та психічного здоров’я дітей дошкільного віку». У січні 2019 року показала відкрите заняття з пізнавальної діяльності «Як малята експериментували і Фіксикам допомагали» на високому методичному рівні. До підготовки та проведення заняття підійшла творчо та відповідально. А в січні 2019 року на засіданні методичного об’єднання вихователів виступила з цікавою доповіддю «Книжка в гості завітала - малят вчила й з ними грала».

Творчо, враховуючи вікові особливості, дітей, проводяться заняття з художньо-продуктивної діяльності: малювання, аплікації, ліплення використовуються нетрадиційні технології. Вихователі працюють малими групами по 4-5 дітей. Формують у дітей навички малювання пензликом, пальчиком, штампами, ниткою, свічкою.

Багато уваги надається екологічному вихованню малят. Вихователі групи вважають, що екологічний розвиток дітей є однією з провідних ліній її особистісного зростання. Формують потребу в спілкуванні з природою, пізнавальний інтерес до природного довкілля через безпосередній контакт з ним. Вчать використовувати елементарні трудові дії в природі. Під час спостережень навчають дітей розглядати предмети, торкатися їх, нюхати, щоб відчути запах; покуштувати, щоб відчути смак овочів чи фруктів.

У практичній діяльності малюки досліджують сніг, пісок, воду, каміння. Досвід їх збагачується через елементарні пошукові дії. Наприклад: дослідити властивості сухого піску, змочити водою, які зміни сталися, зробити вироби з вологого піску.

Поглиблено працюють вихователі і з розділу «Здоров’я та фізичний розвиток», заняття проводять в ігровій формі. Помітно систему в роботі вихователів. Діти організовані, правильно виконують рухи, які пропонують вихователі, розуміють вказівки вихователів, із задоволенням грають в ігри, спілкуються один з одним.

У дітей на кінець року досить добре сформовані культурно-гігієнічні навички: діти знають місце рушничка, самостійно витираються, знають місце горщика, самостійно більшість дітей ними користується. Під час прийому їжі вихователі слідкують , щоб діти їли охайно, правильно тримали ложку, не кришили хліб, витирали рот серветкою. Більше уваги треба звертати на сервірування столів.

Аналіз активного мовлення показав, що діти починають вживати складні підрядні речення, у них з’являються запитання «Чому?», «Коли?».

Аналіз сенсорного розвитку показав, що діти в своїй діяльності правильно використовують геометричні фігури за призначенням.

Підводячи підсумки розділу «Гра дитини» виявлено, що у дітей з’являються елементи рольової гри.

Аналізуючи конструктивну діяльність, відмітили, що у дітей з’являються складні сюжетні споруди.

Аналізуючи діяльність дітей даної групи, помітно, що діти вміють застібати ґудзики, змійки, самостійно взуватися з незначною допомогою дорослого.

Підводячи підсумки роботи з рухової діяльності виявлено, що діти переступають через палицю, мотузку, горизонтально підняту над підлогою на 30 - 35 см.

Таким чином, вихователі відповідально і творчо підходять до виконання програми, діти володіють знаннями в межах чинної програми.

В молодшій групі «Ромашка» у 2018/2019 н.р. виховувалось 26 дітей. Вихователі групи Халімовська Т.Д. та Яковлева Н.В. дуже відповідально ставляться до своєї роботи з дітьми . Матеріально-технічне забезпечення групи відповідає нормам санітарного забезпечення та створює необхідні умови для проведення повноцінного освітнього процесу.

Вихователь молодшої групи «Ромашка» Халімовська Т.Д. має вищу освіту, вищу кваліфікаційну категорію, стаж педагогічної роботи 24 роки. Працює над проблемою «Роль нетрадиційних прийомів зображення у формуванні особистості дитини». У січні 2019 року показала математичну розвагу «Свято для зайчаток»,яке пройшло на високому методичному рівні, де діти дізналися багато нового та цікавого, а саме: закріпили поняття «багато», «один за одним», «ні одного». Діти вміють порівнювати дві групи предметів на основі взаємного порівняння, у мовленні вживають слова широкий, вузький, довгий, короткий, високий, низький. Також у грудні 2018 року на методичному об’єднанні вихователів виступила з цікавою доповіддю «Разом малюємо – мовлення активізуємо».

Вихователь молодшої групи «Ромашка» Яковлева Н.В., має вищу освіту, стаж педагогічної роботи 25 років. Працює над проблемою «Використання народних ігор та їх роль на занятті з фізичної культури». У лютому 2019 року показала відкрите заняття «Зимові дарунки для Сніговика»» на високому методичному рівні. У квітні 2019 року на засіданні методичного об’єднання вихователів виступила з цікавою, змістовною доповіддю «Який вид спорту обрати для дитини?». Також в травні 2019 року показала фізкультурну розвагу для дітей старшої та старшої логопедичної груп «Морські пригоди». Вихователь творчий, активний, відповідальний.

В середній логопедичній групі «Гномик» на кінець року виховувалось 15 дітей. Вихователі групи Смоляна Надія Пилипівна та Грицюк Анастасія Володимирівна відповідально ставляться до своєї роботи, ретельно продумують кожне заняття, кожен режимний момент.

Вихователь середньої логопедичної групи «Гномик» та групи короткотривалого перебування «Дюймовочка» Смоляна Надія Пилипівна має середню спеціальну освіту, стаж педагогічної роботи 38 років

Вихователь дуже відповідально ставиться до своєї роботи. Продовжує працювати над проблемою «Роль компетентності у мовленнєвому розвитку дітей». У жовтні 2018 року показала відкрите заняття в групі короткотривалого перебування на високому методичному рівні. В лютому 2019 року педагоги закладу мали можливість відвідати музичне заняття в середній логопедичній групі «Гномик». В лютому 2019 року на методичному об’єднанні вихователів виступила з цікавою змістовною доповіддю «Дошкільник і книжка : щоб знайомство було вдалим». Відвідувала районне методичне об’єднання для вихователів середніх груп.

Вихователь середньої логопедичної групи «Гномик» Грицюк Анастасія Володимирівна спеціаліст, має вищу освіту, стаж педагогічної роботи 9 років. Молодий спеціаліст, відповідально ставиться до своєї роботи, продумує кожне заняття, ретельно підходить до їх проведення. У листопаді 2018 року Анастасія Володимирівна показала відкрите заняття в середній логопедичній групі «Гномик» «Що на небі живе?»,заняття пройшло на достатньому методичному рівні. Також у березні 2019 року на методичному об’єднанні для вихователів закладу виступила з цікавою доповіддю « Гаджети в житті дитини: за і проти». Доповідь цікава, актуальна в наш час.

У старшій логопедичній групі «Малятко» працювали вихователі Кулик Марина Анатоліївна та Маслій Наталія Володимирівна у групі виховувалось на кінець навчального року13 дітей. Вихователі активні, творчі, цікавляться новітніми технологіями,використовують їх у своїй роботі з дітьми.

Вихователь Кулик Марина Анатоліївна має базову вищу освіту, стаж педагогічної роботи 10 років. Вихователь дуже відповідально ставиться до своєї роботи. Працює над проблемою «Використання ігрових прийомів на заняттях». У листопаді 2018 року показала відкрите заняття в куточку природи з елементами дослідницької діяльності «Про квіти дбають діти», яке пройшло на високому методичному рівні. У квітні 2019 року на методичному об’єднанні вихователів виступила з цікавою, змістовною доповіддю «Забезпечимо дитині право на гру». Відвідувала районне методичне об’єднання для вихователів старших груп . Вихователі старшої логопедичної групи «Малятко» надають багато уваги всебічному розвитку дітей.

В старшій групі «Дзвіночок» на кінець року виховувалось 32 дитини. Вихователі даної групи Новикова Ірина Іванівна та Гужва Лариса Петрівна надають багато уваги загальному розвитку дітей.

Вихователь Новикова Ірина Іванівна має стаж педагогічної роботи 4 роки, вихователь активний, творчий, цікавиться новинками методичної літератури. У грудні 2018 року провела відкрите заняття в старшій логопедичній групі на достатньому методичному рівні.Ірина Іванівна ретельно продумує кожне заняття, знаходить цікавий матеріал для дітей.

Вихователь Гужва Лариса Петрівна має вищу освіту, вищу кваліфікаційну категорію, звання вихователь-методист, стаж педагогічної роботи 34 роки, керівник методичного об’єднання вихователів НВК та керівник районного методичного об’єднання вихователів старших груп. На МО вихователів закладу у жовтні 2018 року виступила з цікавою доповіддю «Інтеграція ідей здорового способу життя в освітній простір дитячого садка». До проведення занять ставиться відповідально, ретельно продумує кожну частину заняття. Рівень знань дітей старшої групи «Дзвіночок» відповідає віку дітей та вимогам Програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Також в закладі працювала група короткотривалого перебування «Дюймовочка», де виховувалось 11 дітей. Вихователь Смоляна Надія Пилипівна приділяла велику увагу всебічному розвитку вихованців , проводила постійну роботу з батьками, надавала консультації для батьків, співпрацювала з ними.

З дітьми середньої та старшої логопедичної групи працювала досвідчений вчитель –логопед Кравцова Валентина Миколаївна досвідчений вчитель-логопед, має стаж педагогічної роботи 52роки, вищу освіту, вищу кваліфікаційну категорію. В листопаді 2018 року Валентина Миколаївна на методичному об’єднанні для вихователів виступила з цікавою доповіддю «Організація ігрової діяльності дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку»,а в лютому 2019 року Валентина Миколаївна показала відкрите заняття з дітьми старшої логопедичної групи «Малятко» на високому методичному рівні. Дуже творчий, відповідальний педагог.

Вчитель –логопед Новикова Ірина Іванівна має вищу освіту, стаж педагогічної роботи 4 роки. До роботи ставиться відповідально, творчо, ретельно продумує кожне заняття. В грудні 2018 року провела відкрите заняття в середній логопедичній групі «Гномик». Заняття цікаве, повчальне, добре продумане, відповідає віку дітей та вимогам діючої програми.

Заняття з англійської мови в дошкільному підрозділі проводила Кальницька Людмила Миколаївна,має вищу освіту. В грудні 2018 року провела відкрите заняття в старшій групі. Заняття відповідає віку дітей та вимогам діючої програми, вихованцям було цікаво, вони дізналися багато нового та цікавого. Людмила Миколаївна відповідально ставиться до своїх обов’язків, творчий, активний педагог.

Заняття з фізичного розвитку в дошкільному підрозділі проводила інструктор з фізичного виховання Яковлева Н.В. Наталія Володимирівна творчий, відповідальний педагог, завжди творчо підходить до проведення занять, ретельно їх продумує. Заняття завжди проводяться на високому та достатньому рівнях. Програмовий зміст відповідав вимогам програми, вмінням та навичкам дітей. Матеріал, посібники підібрані згідно віку дітей. Наталія Володимирівна диференціює роботу з дітьми, моторна щільність заняття відповідає нормі, в середньому більше 75 %. Фізичне навантаження не перевищує показників. Тренувальний ефект занять складає 125-130 ударів за хвилину, що відповідає нормі. В травні 2019 року провела фізкультурну розвагу для дітей старшої та старшої логопедичної групи «Морські пригоди», яке пройшло на високому методичному рівні. Відвідувала районне методичне об’єднання для інструкторів з фізичної культури .

В усіх вікових групах створено всі умови для особистісного розвитку дитини. Добре обладнані ігрові зони, де вдало розміщений матеріал для сюжетно-рольових ігор: «Сім'я», «Лікарня», «Транспорт», «Перукарня», «Аптека», але бажано поповнити матеріал для сюжетно-рольових ігор «Школа», «Будівельники». Є куточки чергових, де знаходяться графіки чергування та матеріал для чергування ( фартухи, косиночки, совочки, щіточки).

В куточку природи зібрані різноманітні квіти, зручні для догляду згідно віку дітей.

Бесіди, які проводилися з дітьми, показали, що вихователі в системі працюють з дітьми, діти активно включаються в бесіду з дорослими, добре відповідають на поставлені запитання, виявляють певну компетентність при бесідах, наприклад, під час бесіди про кімнатні квіти та догляд за ними , діти багато розповідали про те, що потрібно для росту рослин, чому рослини не ростуть на подвір'ї взимку, як потрібно доглядати за рослинами, чим схожі та відмінні рослини між собою та ін.

На заняттях з пізнавального розвитку (логіко-математичний розвиток) діти старших груп показали надзвичайно гарні знання : всі діти вміють рахувати у прямому та зворотному напрямку. Добре

орієнтуються і при визначенні суміжних чисел, знають геометричні фігури, орієнтуються у просторі та часі, знають кількісну та порядкову лічбу.

Варто відзначити цікаві, творчі, змістовні заняття із образотворчого мистецтва. Вихователі використовують нетрадиційні підходи до роботи з цього розділу. Діти малюють пальчиком, свічкою, зубною щіточкою, використовують прийоми монотипії, ниткографію. Діти дуже люблять заняття із образотворчої діяльності, пишаються своєю виставкою робіт перед батьками.

З метою збереження і зміцнення здоров'я дітей в групах проводяться заняття з попередження дитячого травматизму, валеології, загартовуючі заходи, з дітьми проводять рухливі ігри. Для роботи з батьками виготовлена наочна агітація(папки-ширми), батьківський куточок, де батьки можуть познайомитися з рекомендаціями з різних питань виховання дітей.

Загартування в басейні проводиться 2 рази на тиждень згідно графіка роботи басейну, влітку тричі на тиждень.

Заняття проводить інструктор з плавання І.О. Руденко. У дітей гарні навички з плавання. Вміють добре триматися на воді, більшість дітей на кінець року плавають, пірнають, грають в ігри.

Із вищезазначеного можна зробити висновок, що рівень знань дітей всіх вікових груп дошкільного підрозділу відповідає віку дітей та вимогам Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Підсумки науково-методичної роботи

Нормативно-правове забезпечення науково-методичної роботи НВК здійснюється відповідно до Конституції України, Закону України «Про освіту», Законів України «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», нового Положення про методичний кабінет, іншими документами та урядовими рішеннями в галузі освіти, наказами і розпорядженнями Міністерства освіти та науки України, Департаменту науки і освіти Харківської облдержадміністрації, КВНЗ «ХАНО», управління освіти, культури і туризму Дергачівської РДА, а також річними планами управління освіти, культури і туризму Дергачівської РДА та Дергачівського НВК №1.

Науково – методична робота з педагогічними кадрами проводилась згідно наказу по НВК від 03.09.2018 № 69 «Про організацію науково-методичної роботи з педагогічними працівниками НВК у 2018 – 2019 н.р.» відповідно до структурної моделі науково – методичної роботи закладу та згідно розподілу функціональних обов’язків між адміністрацією.

Головною метою в науково-методичній роботі закладу є науково-методичне забезпечення та інформаційний супровід педагогічного процесу, організація удосконалення відповідної фахової освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників НВК.

Згідно з даною метою і рядом завдань, визначених за підсумками серпневої конференції педагогічних працівників у 2018 році, планом роботи на 2018-2019 навчальний рік працювала система методичної освіти педагогічних працівників, яка спрямовувала свою діяльність на виконання завдань науково – методичної теми закладу: «Розвиток професійної компетентності педагога у контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи».

Стратегічна мета навчального закладу – зберегти наступність із дошкільним періодом дитинства, забезпечити подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, фізичний, соціальний розвиток. Основними функціями визначити загальнонавчальні, розвивальні, виховні і оздоровчі функції.

Координатором науково-методичної роботи є методична рада

Робота методичної ради була спланована на початку 2018-2019 навчального року, питання, які виносились на засідання методичної ради, підпорядковувались загальним питанням, які стояли перед закладом. У компетенцію методичної ради входили питання про хід атестації, про аналіз особливостей уроків та занять за сучасними педагогічними технологіями, організація предметних малих олімпіад по школі, предметних тижнів, підсумки та аналіз роботи вчителів та вихователів за поточний навчальний рік, аналіз результатів навчальної діяльності.

Очолювала методичну раду директор Леунова В.В. До складу МР увійшли вихователь-методист, керівник методичного об’єднання вихователів ГПД та вчителів, педагоги, що мають звання.

Методичною радою розроблена структура організації методичної роботи, яка забезпечує підвищення рівня методичної підготовки педагогів, практичне опрацювання науково-методичних проблем.

Основними завданнями науково –методичної роботи ми вважали :

- безперервне підвищення кваліфікації педагогів через систему методичних семінарів, конференцій, методичних читань , звітів на засіданнях творчих груп, творчих відкритих занять, самоосвіту з обраної теми ;

- підвищення науково- теоретичного рівня педагогів ;

- розвиток у членів педколективу нового педагогічного мислення для впровадження інноваційних технологій навчання та виховання ;

- організація науково-дослідницьної та експериментальної роботи в НВК;

- проведення науково-педагогічної роботи з педкадрами на діагностико –корекційній основі з її психологічною підтримкою ;

- впровадження системи моніторингу педагогічного процесу.

Протягом року було проведено 4 семінари для педагогів НВК та 1 семінар районного рівня для вихователів-методистів ЗДО ( квітень 2019 року), який визнано таким, який проведено на високому науково-методичному рівні.

- Були проведені засідання науково-методичної ради закладу за темами: „Аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік, завдання методичної служби на новий навчальний рік. Затвердження планів роботи.” (вересень 2018); „Удосконалення освітнього процесу на основі інноваційних педагогічних технологій” (листопад 2018); „Аналіз результативності роботи методичної роботи за І семестр” ( січень 2019); „Аналіз результатів атестації педагогічних працівників у поточному навчальному році” (березень 2019); „Аналіз науково-методичної роботи за 2018 - 2019 навчальний рік”.

Всі засідання науково-методичної ради пройшли на високому рівні: цікавими, змістовними були доповіді, вироблено методичні рекомендації.

Плідно працювали методичні об’єднання вихователів дошкільних груп (керівник Гужва Л.П.) та початкових класів ( керівник Смитана Н.А.)

У рамках роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів було проведено семінари „Адаптація першокласників в умовах розвивального освітнього простору НУШ” та „Впровадження концепції НУШ у організації освітнього процесу”. МО вихователів провели семінари за такою тематикою: „Впровадження педагогічної підтримки дітей у освітньому процесі”, „Наступність у організації освітнього процесу дошкільної та початкової ланок освіти”.

Протягом навчального року в межах роботи над основною темою закладу проводились взаємовідвідування уроків, навчальних занять, виховних заходів тощо. Було проведено тиждень творчості, тиждень природознавства, тиждень фізкультури, тиждень англійської мови, до участі у яких були залучені діти дошкільної ланки та молодші школярі. Всього на рівні НВК проведено 7 відкритих уроків, 8 відкритих занять у дошкільному підрозділі та 28 виховних заходів.

Для реалізації поставлених завдань педагоги постійно підвищують рівень професійної підготовки , беруть активну участь у засіданнях РМО та семінарах :

- директорів - Леунова В.В.

- заступників директорів з НВР - В.В.Леунова

- старших медсестер -Л.Є.Огульчанська, Давидова А.В.

- інструкторів з фізкультури -Н.В.Яковлева

- вихователів груп раннього віку – Н.Д.Манченко

- вихователів молодших груп – Халімовська Т.Д.

- вихователів старших груп – Л.П.Гужва , М.А.Кулик

- вихователів середніх груп – А.В.Грицюк

- семінар « Національно-патріотичне виховання дошкільників» -Н.П.Смоляна

- семінар « Формування особистості засобами зображувальної діяльності» -Т.Д.Халімовська

- семінар « Екологічне виховання дошкільників» - А.В.Грицюк

- вихователів-методистів –Л.П.Гужва.

- вчителів-логопедів - Кравцова В.М., Новикова І.І.;

- практичних психологів та соціальних педагогів - Павлікова В.Е.;

- учителів 3 класів – Рубашка Т.М.;

- учителів 4 класів – Смитана Н.А.;

- учителів 1 класів – Камардіна В.А.;

- учителів 2 класів – Маслій Н.В.;

- вихователів ГПД – вчителі початкових класів;

Найбільш досвідчені педагоги НВК очолювали роботу районних методичних об’єднань:

- Гужва Л.П. – вихователів старших груп;

- Халімовська Т.Д. – вихователів молодших груп;

- Яковлева Н.В. – інструкторів з фізичного виховання

Але нажаль, не завжди НМР була координатором та ініціатором методичної роботи із запровадження інновацій. Тому в наступному навчальному році необхідно переглянути деякі аспекти організації і планування цього структурного підрозділу.

У 2018 -2019 навчальному році відповідно до плану здійснювалися різні види контролю

За результатами перевірок були зроблені висновки, дані рекомендації вихователям та вчителям щодо удосконалення педагогічної діяльності.

З метою вивчення ефективності та результативності впроваджених в освітній процес форм і методів роботи з учнями та дошкільнятами в НВК проводиться діагностика та моніторинг результатів навчання учнів, підсумок по виконанню навчальних програм у дошкільних групах та початкових класах. Основна увага приділяється проведенню порівняльного аналізу результатів тематичних та семестрових заліків, підсумків державної атестації, участі в творчих конкурсах.

Під час здійснення внутрішньошкільного контролю за формуванням навчальних умінь учнів використовуються якісні та кількісні характеристики навчального процесу, які узагальнюються в таблицях. Використовуються також графіки та діаграми, які відображають динаміку результатів і мають важливе значення для розуміння та оперативного врахування змін - стабілізації або зниження результативності освітньої роботи в закладі.

Навчальні програми за 2018-2019 навчальний рік виконані. Адміністративною експертизою встановлено, що кількість проведених уроків відповідає запланованим, вчителі врахували недоліки минулого навчального року і більш раціонально розподіляють навчальний час. Необхідно зазначити, що вчителі початкових класів проводили плідну та ефективну роботу по перевірці учнівських зошитів, які перевірялись частіше за норму, це освідчить про відповідальне ставлення до роботи, творчий підхід до виконання обов'язків вчителя.

Систематично протягом року проводилась робота по наступності між дошкільною та початковою ланками навчання. Результатом цієї роботи стало оформлення індивідуальних звітів-додатків до табелю успішності учнів 4 класу, оформлення свідоцтв досягнень учнів першого класу згідно вимогам НУШ, проведення спільних засідань МО, нарад при директорі, педрад. Полегшило адаптацію першокласників сумлінне ставлення до своїх обов'язків класного керівника Камардіної В.А. та діяльність соціального педагога НВК Павлікової В.Е.

Працювало 3 групи продовженого дня, які відвідувало 92 учні 1-4 класів. Групи працювали за рахунок державного бюджету. Для роботи ГПД було надано навчальні кабінети, працювала ігрова кімната, ГПД укомплектовані кваліфікованими педагогічними кадрами.

В цілому, роботу ГПД можна визнати належною.

У НВК працює 2 методичні об’єднання: вчителів початкових класів та вихователів дошкільних груп.

Кожне МО працювало за складеним та затвердженим планом. У підпорядкуванні цієї ланки було:

- вироблення низки питань, над якими працювали педпрацівники;

- відвідування уроків, занять присвячених обраним темам;

- захист досвідів учителями та вихователями, які атестуються з обов’язковим показом відкритих уроків (заходів) з обраної теми;

- підготовка теоретичних матеріалів з обраних методичних тем.

Традиційно протягом року проводились предметні тижні, до проведення яких залучались учні, батьки, творчі колективи.

Були проведені предметні тижні, які показали високу результативність: тиждень початкових класів ( 19.10. – 23.10.), тиждень фізичного виховання ( 07.09. – 11.09.) та тиждень англійської мови (21.03 – 25.03.) Це пов'язано з тим, що при підготовці до предметних тижнів вчителями відбираються найцікавіші заходи, під час їх проведення концентруються "перлини" педагогічної і учнівської творчості, а проведені заходи відрізняються креативністю і оригінальністю.

У 2018-2019 навчальному році було вивчено і узагальнено досвід педагогів дошкільного та шкільного підрозділів з питання інтеграції змісту освіти за різними напрямками діяльності засобами новітніх педагогічних технологій, що забезпечує єдність навчального і виховного процесу та дає змогу дітям долучитися до цілісного світосприйняття.

Вчитель початкових класів Камардіна В.А. стала експертом всеукраїнського рівня щодо сертифікації вчителів.

Педагогами вищої категорії Камардіною В.А., Шоміною Н.А., Яковлевою Н.В., Кальницькою Л.М. створено персональні сайти, ведуться блоги.

В тісному контакті працювали практичний психолог та логопеди НВК. І логопедами, і психологом був розроблений річний план, де, виходячи з пріоритетних завдань закладу, ставилися проблеми та завдання для опрацювання їх протягом року. У закладі працює дві групи компенсуючого типу (для дітей із вадами мови) у дошкільному підрозділі та логопедичний пункт для дітей молодшого шкільного віку, які мають вади мовлення.

Діти, які обстежувалися логопедом та відвідували логопедичні заняття по корекції мовленнєвих вад, були обстежені і соціальним педагогом. Для кожного з таких дітей було створено корекційну програму для подолання певних психологічних бар’єрів у спілкуванні. У вересні та у червні були проведені дослідження на предмет виявлення дітей, що потребують обстеження психолого-медико-логопедичною комісією.

Практичний психолог Павлікова В.Е. вела роботу протягом навчального року. Згідно річного плану роботи у 2018 – 2019 н.р. пройшли психологічні дослідження 208 дітей. 26 дітей було охоплено психо-корекційною роботою, 42 – розвивальною, отримало психологічну консультацію 56 батьків, 13 педагогічних працівників.

Протягом 2018-2019 навчального року було проведено первинне діагностування (вересень-листопад) готовності дітей 5-6 річного віку (старші групи дошкільного підрозділу) до школи.

Перевірялися такі показники готовності дитини до школи, як: розумова активність, саморегуляція, моторика руки, фонематичний слух, мовленнєвий розвиток, короткочасна пам’ять, мислення. Після опрацювання результатів перевірки було складено плани-конспекти корекційної роботи з дітьми. Було розроблено завдання на удосконалення навичок, які необхідні для успішної адаптації у школі. На цих заняттях використовувалися вправи на покращення пам’яті, на розвиток словникового запасу, на розвиток фонематичного слуху, на активізацію мислення дитини. Заняття проводилися протягом лютого - квітня (1 заняття на тиждень, 10 занять), потім проводилась повторна діагностика, тобто виявлялась результативність корекційної роботи.

У вересні була проведена діагностика адаптації учнів 1 класу. Було використано проективний метод (діти малювали на шкільну тематику) потім відбувалося опитування індивідуально кожного учня за анкетою. Після цієї роботи були дані рекомендації класному керівнику 1 класу стосовно кожного з учнів.

За даними тесту «Шкала прогресивних матриць Ровена» із 47 обстежених учнів 3 – 4 класів 45% учнів мали високий рівень, 47% - достатній рівень, 8% - низький рівень.

За даними опитувальника вивчення пізнавальної активності 27% учнів мали високий рівень, 63% - достатній рівень, 10% - низький.

Практичним психологом були обстежені діти всіх дошкільних груп та початкових класів, виявлено проблеми у кожній віковій групі: адаптація до умов дитячого колективу, проблеми спілкування у групі однолітків, прояви агресії у поведінці та шляхи їх подолання, прояви насилля у сім’ї та їх наслідки, труднощі у навчанні та причини їх виникнення. Відповідно до виявлених проблем проводилось діагностування, корекція, тренінги, індивідуальні заняття, співбесіди з батьками, виступи на батьківських зборах.

Створення умов для розвитку обдарованих дітей

В НВК створюються всі умови для розвитку здібностей дітей. Заклад працює, як спеціалізований, де у дошкільній ланці та початковій школі поглиблено вивчається англійська мова. Учні навчаються за типовим планом для шкіл з поглибленим вивчення іноземної мови, тому у 1 - 3 класах на вивчення англійської мови відводиться по 3 години на тиждень, у 4 класі - 4 години на тиждень (година відводиться для читання адаптованої літератури на англійській мові). У дошкільних групах англійська мова викладається з 4 років (1-2 години на тиждень, по підгрупах).

Приділяється велика увага розвитку фізичного здоров’я учнів та вихованців НВК. У закладі працює басейн, де проводяться заняття з плавання у дошкільних групах двічі на тиждень за підгрупами.

Заняття з плавання проводить інструктор з фізичного виховання Руденко І.О. (вчитель вищої категорії). Для школярів працює гурток плавання, який діти можуть відвідувати 2 рази на тиждень. За минулий навчальний рік навчено плавати 26 дітей.

Гуртковою роботою охоплено 100% школярів НВК.

Керівником хореографічного гуртка є Матюхіна Ю.С. Гурток працює у початковій ланці НВК двічі на тиждень, у дошкільній ланці заняття з хореографії введено до розкладу два рази на тиждень. Завдяки роботі гуртка діти нашого НВК є переможцями районних творчих фестивалів і конкурсів. На всіх святах, які відбуваються у стінах нашого закладу, діти показують свої таланти: виконують музичні твори, танцюють, співають.

На виконання Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» (04.09.2008р.)» , розпорядження Харківської обласної державної адміністрації від 15.04.16 р. № 128 « Про організацію оздоровлення та відпочинку дітей Харківської області в 2016-2020 роках», заходів щодо організації оздоровлення та відпочинку дітей Харківської області в 2016-2020 роках, плану роботи Департаменту науки і освіти Харківської ОДА , плану роботи відділу освіти Дергачівської районної державної адміністрації на 2019 рік, з метою забезпечення ефективного та повноцінного відпочинку дітей, створення належних умов для освітньої, культурно-виховної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи з дітьми під час літніх канікул та підвищення престижу вітчизняної системи оздоровлення та відпочинку дітей було організовано заклад відпочинку з денним перебуванням для молодших школярів «Струмочок».

В закладі відпочинку « Струмочок» було оздоровлено 107 дітей. Необхідно відмітити вдалу організацію роботи вчителями-вихователями закладу щодо відпочинку учнів: Маслій Н.В, Кальницьку Л.М., Камардіну В.А., Смитану Н.А. та керівника закладу Шоміну Н.А.

Запропоновані і проведені форми відпочинку учнів мали багато позитивних відгуків з боку батьків і дітей , тому вони будуть запроваджені і надалі.

Таким чином, аналіз досягнень учнів дає змогу визначити, що у 2018-2019 навчальному році була проведена досить різноманітна та результативна робота по виявленню творчих здібностей та розвитку обдарованості учнів.

Результати виховної роботи

В НВК створено основи виховної системи, яка є ефективною, має реальні шляхи розвитку й удосконалення. Виховна система продовжує бути відкритою. До неї включено районний відділ освіти, районний відділ культури, управління у справах дітей, районний відділ кримінальної міліції у справах неповнолітніх.

Виконуючи основні завдання «Основних орієнтирів виховання учнів 1 – 11 класів» та реалізуючи принципи Концепції національно-патріотичного виховання педагогічний колектив у 2018 -2019 навчальному році сприяв різнобічному розвитку особистості в умовах реформування національної школи.

Питання виховання молодших школярів та вихованців дошкільної ланки НВК було сплановано у річному плані роботи закладу згідно «Основних орієнтирів виховання учнів 1 – 11 класів» і проводилось за напрямками:

- національно-патріотичне виховання школярів і дошкільників

- ціннісне ставлення до суспільства і держави;

- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

- ціннісне ставлення до природи;

- ціннісне ставлення до праці;

- ціннісне ставлення до культури і мистецтва;

- ціннісне ставлення до себе.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України приділялась особлива увага національно-патріотичному вихованню дошкільнят та молодших школярів.

Сплановано загальні батьківські збори та тематика батьківських зборів у класах і групах.

Протягом 2018 – 2019 навчального року виховна робота проводилась відповідно плану за наведеними вище напрямками.

В рамках виховання ціннісного ставлення до суспільства і держави дітей було проведено години спілкування у початкових класах за такою тематикою: „Символи моєї держави” (1 клас), „Конституція України – основний закон нашої держави” (2 клас), „Культура та звичаї рідного краю” ( 3 клас), „Кольори мого роду”, „Великий дім – держава, лад у ньому – закон” ( 4 клас).

Були організовані екскурсії на висоту Конєва, до історичного музею м. Харкова, до краєзнавчого музею м. Дергачі, Харківського лялькового театру, Харківського театру опери і балету, Харківського театру музичної комедії, хлібопекарське підприємство «Кулиничі», Харківський меморіал слави, до кінологічного центру м. Харкова, Дергачівської пожежної частини та Дергачівської районної дитячої бібліотеки. Учні та дошкільнята відвідали пам’ятні місця Дергачів – пам’ятник Т.Г. Шевченкові, пам’ятник воїну-визволителю, гору Січ.

Відповідно до календарних дат проводились такі заходи, як спортивне свято „Ми – козачата” ( до дня захисника Вітчизни), виховні години по класах „Чорнобильські дзвони” (до річниці Чорнобильської трагедії), „Великоднє свято”, свято „День матері”.

З метою виховання ціннісного ставлення до природи в закладі проводились конкурси „Щедрість рідної землі”, , „Великодня писанка”, „Замість ялинки – гілка”, «Їдальня для пташок» . Експонати конкурсів „ Годівничка”, „ Великодня писанка» були представлені до участі у районному етапі конкурсів.

Вихованці НВК брали участь у Всеукраїнській екологічній акції «День довкілля» в межах якої було впорядковано квітники, ігрові майданчики, пришкільні ділянки, висаджено квіти на території закладу. Проведено екскурсії до Харківського музею природи, Харківського планетарію, екопарку Фельдмана. До Всесвітнього дня води проведені виховні години; відбулося спортивне свято „Тато, мама і я – здорова сім’я” до Всесвітнього дня здоров’я, свято зустрічі птахів.

Класними керівниками та вихователями регулярно проводяться години спілкування морально-етичної тематики: про зовнішність, мову, духовну культуру, правила культурної поведінки та спілкування.

Організовувались виставки малюнків „Мій клас”, „Я і мої друзі”, „Наше дозвілля”, свято Масляної, у дошкільній ланці було проведено свято „Мама і я – гармонія життя ”.

В рамках районного місячника правової освіти та з метою пропаганди здорового способу життя в НВК проводилась батьківська конференція „ Роль ЗМІ у формуванні морального обличчя дітей”, лекція психолога НВК для педагогів „Особливості адаптації дітей у колективі”, в класах пройшли виховні години „Діти світу повинні знати про свої права” ( по сторінках Конвенції ООН про права дитини).

Організовано зустріч із представником управління МНС у Дергачівському районі Ю.О.Лобойко, спрямовану на профілактику нещасних випадків на водоймах, у побуті та попередження виникнення пожеж .

Напрямок ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей реалізовувався через тісну взаємодію родини та НВК. В кожному класі та дошкільній групі працює батьківський актив, делеговані представники від класів, груп до ради НВК.

У минулому році проведено 2 засідання загальних батьківських зборів, на які виносились актуальні питання життя і діяльності НВК, навчання і виховання дітей. Кожним класним керівником та вихователем проводяться батьківські збори ( 4 на рік), індивідуальні консультації для батьків з метою надання їм методичної допомоги з питань виховання дітей.

Соціальним педагогом НВК передбачені години прийому батьків вихованців НВК.

Річний план з виховної роботи у цілому виконаний.

Кращі виховні проекти були розроблені класними керівниками Камардіною В.А., Смитаною Н.А. Таким чином, теоретичні засади результативної виховної системи в закладі створено, і педагогічний колектив має реальні шляхи її розвитку і удосконалення.

В минулому навчальному році в закладі був організований і проведений „День відкритих дверей", під час якого батьки протягом навчального дня мали змогу ознайомитись з організацію навчально-виховного процесу, відвідували уроки, спостерігали за своїми дітьми на уроках, на перервах тощо. Така форма зворотного зв'язку з батьками стала традиційною. Саме до цього дня класними колективами були створені "Будинки успіху", в яких учні продемонстрували батькам свої досягнення і здобутки.

Проведена батьківська конференція та анкетування вказали на необхідність таких форм співпраці між НВК та родинами, а отримані результати опитування допомогли спланувати виховну роботу на 2019-2020 навчальний рік.

Робота в НВК з питань превентивного виховання учнів дала свої позитивні результати. Так, в цьому навчальному році не було поставлено на внутрішкільний облік жодного учня девіантної поведінки, аналіз даного питання свідчить про неформальний підхід педагогів до даного питання. Організована робота щодо профілактики безпідставних пропусків - відвідування класним керівником домівок учнів зранку за годину до початку уроків та після закінчення занять, індивідуальні профілактичні бесіди щотижня.

Ще одним важливим напрямком виховної роботи є робота з дітьми пільгового контингенту, яка охоплювала 11 дітей дошкільного віку та 11 дітей шкільного віку.

Державна політика щодо захисту прав дитини реалізувалася за такими напрямками:

- забезпечення прав дітей на освіту, здоров'я та соціальний захист;

- створення умов для повноцінного розвитку, виховання, умов проживання, оздоровлення.

На внутрішкільному обліку перебувало 22 дитини:

- 4 напівсироти;

- 12 дітей з багатодітних сімей;

- 1 дитина із сім»ї переселенців із зони АТО;

- 4 дітей учасників АТО

- 1 дитина сирота

- 1 дитина позбавлена батьківського піклування .

Для дітей цих категорій було організовано безкоштовне харчування, безкоштовне відвідування гуртків та секцій, районних заходів для дітей .

Адміністрацією та педагогічним колективом спільно з батьківським комітетом проводилась плідна робота щодо попередження безпідставних пропусків та порушень правил внутрішкільного розпорядку учнями.

В НВК постійно здійснювався контроль за відвідуванням учнями навчальних занять: велись журнали контролю, кожен день черговий відмічав відсутніх на уроках в журналах оперативного контролю, проводилися рейди "Урок" у складі чергового вчителя та адміністратора, під час яких виявляв учнів, які систематично запізнюються на уроки. З цими учнями та їх батьками проводились роз'яснювальні бесіди.

ПК та педагогічному колективу необхідно дуже відповідально поставитись до організації чергувань на перервах, а адміністрації та ПК взяти під контроль ці питання.

Класні керівники повинні проводити постійну роботу по вивченню та неухильному виконанню учнями правил внутрішкільного розпорядку.

Конституцією України визначено, що найвищою соціальною цінністю у державі є людина, її життя та здоров'я. У Законі України „Про загальну середню освіту" зазначено, як одним із завдань - виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я громадян, як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров" я учнів.

Саме тому кожний вчитель повинен пропагувати та навчати учнів здоровому способу життя, профілактиці алкоголізму, тютюнопаління, наркоманії та СНІДУ.

Нажаль, ці хвороби дуже помолодшали і створюють для суспільства очевидну загрозу. Відчувається за потребу розгляд цих питань як в урочний так і в позаурочний час. Всі ці знання необхідно перетворювати в переконання, це робота і педагогів, і психолога, і батьків, медичних працівників. Тому вчителям, які викладають курс «Основи здоров’я» необхідно приділити цим питанням першочергову увагу.

Особливо уважно ми маємо ставитись до організації навчання учнів початкової школи, учнів з послабленим здоров'ям. Заклад з 2008 року працює як «Школа сприяння здоров’ю», що включена до обласної мережі. В новому навчальному році планується робота 3 груп подовженого дня за бюджетні кошти для учнів 1-4 класів.

В НВК існує система роботи із попередження дитячого травматизму та пропаганді здорового способу життя. Система профілактичної роботи з цих питань включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають разом із класними керівниками.

В рекреаціях оформлені стенди з попередження дитячого травматизму.

В минулому році велась активна робота по формуванню художньо-естетичної культури особистості.

Особливу увагу необхідно звернути на виявлення талановитих вихованців і організувати роботу на розвиток їх обдарованості. Саме в цьому напрямку необхідно спланувати свою роботу вихователям та вчителям трудового навчання, образотворчого мистецтва, музики , керівнику хореографічного гуртка.

Отже, виховна робота в Дергачівському НВК №1 у 2018 – 2019 навчальному році мала систематичний та цілеспрямований характер і мала на меті виховання в учнів та дошкільнят патріотичних почуттів, усвідомлення своєї етнічної спільності, утвердження національної гідності, забезпечення підростаючого покоління науковими знаннями про взаємозв'язок природи і суспільства, допомога у розумінні багатогранного значення природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема, спрямування на розвиток моральних почуттів, соціальної відповідальності, пошуки шляхів взаємодії школи й сім'ї, що забезпечують ефективний виховний вплив на дітей. Таким чином можна зробити висновок, що в нашому закладі сформувались пріоритетні шляхи авторської виховної системи, більшість з напрямків якої успішно реалізувались, тому робота буде подовжена і надалі.

Медичне обслуговування, санітарно-гігієнічний стан та матеріально-технічна база

Протягом останніх років приділяється багато уваги створенню сприятливих санітарно - гігієнічних умов навчання і праці. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарчої частини приміщення та територія НВК підтримується на належному санітарно - гігієнічному рівні, відрізняється чистотою та охайністю.

Медичне обслуговування у Дергачівському НВК №1 забезпечують медичні працівники: сестра медична старша Давидова Алла Віталіївна, сестра медична з дієтичного харчування Огульчанська Людмила Євгенівна.

Медична служба НВК опікується організацією харчування, профілактичних щеплень, медичних оглядів, просвітницькою роботою серед дітей та батьків, систематично проводиться порівняльний аналіз захворюваності дітей

Роки Середнє число днів, пропущених 1 дитиною через хворобу
всього Група раннього віку Дошкільні групи
2016 – 2017 6,4 7 6,2
2017 - 2018 7,7 7,9 7,6
2018 – 2019 7,6 7,8 7,4

Заходи щодо зменшення рівня захворюваності,

які проводяться в Дергачівському НВК №1:

· Кварцування груп;

· Проведення занять з фізкультури та ранкової гімнастики;

· Виховання у дітей культурно-гігієнічних навичок;

· Загартування у басейні протягом року.

· Прогулянки на повітрі незалежно від погодних умов (до -100С)

· Щомісячний випуск санбюлетенів згідно плану м\с.

· Виступи на батьківських зборах.

Організація харчування

Харчування дітей НВК здійснюється безпосередньо в НВК, всі вихованці забезпечені триразовим гарячим харчуванням.

Вартість харчування для дітей дошкільного віку Дергачівського НВК №1 складає 37,5 грн. на день. З них 18,75 грн. використовується бюджетних коштів та 18,75 грн. складає батьківська плата. Школярі початкової ланки отримують безкоштовне гаряче харчування за рахунок коштів державного бюджету, вартість якого складає 13,50 грн. на день.

Забезпечення продуктами харчування здійснює ПП « Марченко».

Виконання натуральних норм складає:

Середні показники 2017 2018 2019
Добового набору продуктів 79,5% 79,5 87 %
Основних продуктів 81% 83% 89 %

У 2018 – 2019 навчальному році у зв’язку з недостатнім фінансуванням невиконання натуральних норм було по таких продуктах:

- свіжі фрукти

- молоко - сік

- сир - овочі

- яйця

У закладі проводиться моніторинг стану здоров’я та розвитку дітей протягом року. Так, контроль антропометричних даних у групі раннього віку проводиться 1 раз на місяць, у інших дошкільних групах – 1 раз на три місяці, у початковій ланці – 1 раз на півроку. Щотижнево проводяться профілактичні огляди дітей на предмет виявлення педикульозу та інших шкірних захворювань.

Медсестра систематично контролює дотримання санітарно-гігієнічних вимог у закладі. У кожній групі, класі щоденно тричі проводиться вологе прибирання та провітрювання приміщень. Класи та групові кімнати обладнані сучасними меблями.

Одним із важливих завдань медичної служби у закладі освіти є просвітницька робота серед дітей, батьків, педагогів. Формами такої роботи можуть бути бесіди з дітьми з профілактики шкідливих звичок, лекції для педагогів, виступи на батьківських зборах, консультації для педагогів, батьків.

Зміцнення матеріально-технічної бази

Навчальні кабінети набувають сучасного дизайну, проводились поточні ремонти сантехніки та каналізаційної системи, підлоги, утеплення будівлі НВК, ремонт покрівлі будівлі НВК, оновлення обладнання на ігрових майданчиках, обладнання сучасного спортивного майданчика у рамках реалізації обласного конкурсу міні-проектів «Разом у майбутнє».

Впродовж минулого року активно проводилась робота по зміцненню матеріально-технічної бази Розмір передбачених коштів на одну дитину в день за рахунок бюджету та батьківської оплати (стаття 35 Закону України «Про дошкільну освіту») забезпечено, розмір коштів на одну дитину в день за рахунок бюджету у дошкільному підрозділі – 18 грн.75 коп. та батьківська оплата – 18 грн.75 коп., забезпечення учнів 1-4-х класів та дітей пільгових категорій – 13,5 грн. за рахунок бюджетних коштів.

Кількість витрачених коштів на підготовку закладу - 645 073,69 грн.

в тому числі:

бюджетних 547460,69грн.

спонсорських 0 грн.

батьківських 97613,0грн.

зароблених закладом 0 грн.

- Виконані ремонтні роботи :

Перелік матеріалів або робіт Кількість, об’єми Бюджетні кошти Поза-бюджетні кошти Джерела фінансування
1 Поточні ремонтні роботи у класах і групах 7 приміщень 29320,0 Батьки НВК № 1
3 Поточний ремонт підлоги 2 класу та коридору 3-4 класів 16800,0 Міська рада
5 Поточний ремонт музичного залу 840,0 Міська рада
6 Встановлення нового спортивного майданчика 270750,0 14250,0 Міська рада, обласна рада, батьки НВК
Всього 288 390,0 43570,0

- для зміцнення матеріально-технічної бази вжито такі заходи:

1 Придбання миючих засобів 22911,0 Міська рада
2 Придбання матеріалів для обладнання сцени музичного залу 5054,0 Батьки НВК № 1
3 Придбання освітлювальних приладів у групу «Горішок» 1854,0 Батьки НВК № 1
3 Придбання ноутбука 5499,0 Батьки НВК № 1
4 Озеленення території НВК 1500,0 Батьки НВК № 1
5 Дидактичні матеріали, канцтовари та посібники 6627,0 Міська рада
6 Підписка педагогічної преси 3400,0 Міська рада
8 Придбання господарчого інвентарю та будівельних матеріалів 30526,89 Міська рада
9 Мікрохвильова піч 1860,0 Районна рада
10 Придбання м’якого інвентарю у гр. «Гномик» та «Малятко» (ковдри, пледи) 7520,0 Батьки НВК № 1
11 Придбання шафок для роздягання у гр. «Гномик» 13725,0 Батьки НВК № 1
12 Жалюзі, група «Ромашка» 3760,0 Батьки НВК № 1
13 Придбання комплекту меблів для 1 класу 34 шт + стіл для вчителя 99 200,0 Міська рада
14 Придбання комп’ютерної техніки для 1 класу 13058,8 Міська рада
15 Придбання дидактичних посібників для 1 класу 25 724,0 Міська рада
16 Придбання дитячих меблів 7131,0 Батьки НВК № 1
17 Придбання канцелярських наборів для випускників 5763,0 Міська рада
18 Придбання комплекту апаратури для музичного залу 50000,0 Міська рада
19 Придбання стільців дитячих для музичного залу 35 шт. 6650,0 Батьки НВК № 1
Придбання стільців у групу «Малятко» 3 шт. 1350,0 Батьки НВК № 1
Всього 259 070,69 54043,0
Разом витрачено коштів 547460,69 97613,0 645 073,69

Отже, процес удосконалення матеріально-технічної бази ведеться систематично, але на черзі вирішення таких питань щодо її розвитку та вдосконалення:

- утеплення фасаду переходу до басейну та приміщення басейну;

- придбання меблів ( стільці, парти, шафи);

- обладнання ігрової кімнати у освітньо-розвивальному середовищі НУШ;

Таким чином, аналіз результатів діяльності НВК за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:

- освітній процес має тенденцію до розвитку;

- адміністрація та педагогічний колектив закладу, використовуючи комплексно-цільовий підхід, у цілому досягла мети, поставленої на початку навчального року;

- НВК має свій позитивний імідж;

- покращилась ресурсна база (кадровий потенціал, матеріально-технічна база, інформаційно-методичне забезпечення);

- вдосконалюється система виховної роботи;

- науково-методична робота сприяє модернізації змісту освітнього процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій.

Однак залишились певні питання, розв'язання яких слід продовжити:

1. Впровадження у діяльність концепції Нової української школи, нового Закону України «Про освіту».

2. Застосування ІК-технологій, освітніх онлайн-платформ та інших інформаційних засобів освіти.

  1. Підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми.
  2. Підвищення рівня аналітично-моніторингової діяльності вчителів та вихователів.
  3. Продовження роботи над упровадженням наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.
  4. Створення методичного комплексу забезпечення проведення ефективного уроку та заняття на основі інтеграції змісту навчальних предметів та особистісно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу.
  5. Реалізація завдань Державного стандарту початкової школи та Базового компонента дошкільної освіти, програми навчання і виховання дітей дошкільного віку «Дитина» .
  6. Застосування інноваційних технологій у освітньому процесі.
  7. Упровадження Концепції національно-патріотичного виховання у освітній процес.
  8. Покращення матеріально-технічної бази навчального закладу. Вважаючи, що наш навчальний заклад знаходиться на шляху постійного розвитку,

ми маємо всі ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня, вихованця, тому для нашого закладу є актуальними низка питань, що акумулюються у науково-методичній темі, яку педагогічний колектив буде продовжувати вирішувати в 2019-2020 навчальному році

Науково-методична тема:

«Розвиток професійної компетентності педагога у контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи»».

Стратегічна мета навчального закладу –

- формування інноваційного, інтерактивного, конкурентного освітнього середовища закладу;

- підготовка педагогів до опанування й реалізації в освітній діяльності компетентнісного підходу, ціннісних засад, педагогіки партнерства, принципу дитиноцентризму та загальноосвітніх орієнтирів, визначених концептуальними основами стандартів Нової української школи.

Пріоритетні завдання закладу:

В управлінні:

- управління інноваційними процесами в навчанні і вихованні;

- моніторинг як складова управлінської діяльності;

- створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних інтересів, нахилів, здібностей і потреб дітей;

- модернізація системи дошкільної та початкової освіти на засадах особистісно-орієнтованого підходу .

- диверсифікація форм навчально-методичної роботи з педагогічними працівниками на основі диференційованого підходу;

- підтримка педагогів у формуванні їх готовності до реалізації освітньої реформи, набутті відповідних компетентностей;

- стимулювання педагогів до самоосвітньої діяльності в міжатестаційний період з опорою на їхню активність, досвід і знання.

- ефективна підготовка педагогів до освітньої діяльності в умовах упровадження Концепції «Нова українська школа»;

- підвищення мотивації педагогічних працівників до якісного навчання на курсах підвищення кваліфікації за різними формами та до самоосвітньої діяльності.

У навчанні та розвитку :

- впровадження у практику роботи дошкільного підрозділу НВК Програми навчання і виховання

дітей дошкільного віку «Дитина» та у шкільному підрозділі нового Державного стандарту початкової освіти і «Основних орієнтирів виховання учнів 1 – 11 класів»

- підвищення ефективності уроку та заняття шляхом впровадження інноваційних технологій.

- удосконалення змісту роботи з наступності між дошкільною та початковою ланкою освіти;

- інтеграція змісту освіти (як міждисциплінарна, так і в межах одного предмету);

- збереження та зміцнення здоров’я дітей;

- розвиток особистості дошкільника та молодшого школяра засобами естетичної діяльності

- підвищення якості освіти, формування у дітей внутрішньої мотивації до навчання, пізнавальної активності;

- підвищення якості роботи з обдарованими учнями та дошкільнятами;

- підтримка та поширення інноваційних, інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес.

У вихованні:

- формування виховного середовища НВК, керуючись основними завданнями «Основних

орієнтирів виховання учнів 1 – 11 класів»;

- різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і
здібностей, формування інтересів і потреб особистості;

- пропагування здорового способу життя;

- національно-патріотичне виховання;

- комунікативно-мовленнєва діяльність як основа для формування у дітей соціальної

компетентності;

- посилення громадянської та національно-патріотичної спрямованості освітнього

процесу;

Психолого-педагогічні задачі:

- створення сприятливого психолого-педагогічного клімату в НВК;

- оптимізація психологічного супроводження адаптації вихованців на різних

ступенях виховання та навчання;

- психолого-педагогічна підтримка обдарованих учнів;

- активізація роботи з дітьми пільгового контингенту;

- активізація роботи логопедичної служби з метою адаптації дітей з вадами

мовлення у дитячому колективі.

Кiлькiсть переглядiв: 1489

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.